Projekty
Jsme aktivní, podílíme se na řadě projektů, mezi které patří například Celé Česko čte dětem, Čistá školka, Přírodní zahrada a plno dalších. Přečtěte si více o těchto a dalších projektech
Něco málo z historie…Věděli jste, že se mateřským školám říkalo opatrovny?
Naše škola má čtyři běžné třídy a jednu třídu, kterou využíváme pro tělovýchovné účely jako tělocvičnu. Vzdělávání zajišťují kvalifikovaní pedagogové, tzn. profesionální paní učitelky a školní asistentka. Nedílnou součástí kolektivu jsou také správní zaměstnanci – paní kuchařky a paní uklízečky. Veškeré jídlo je připravováno v naší kuchyni, která je součástí MŠ, nic se nedováží.
Mateřská škola prochází postupnou rekonstrukcí. Třídy jsou vybaveny variabilním nábytkem, který umožňuje vytvářet pro děti v jednotlivých třídách hrací koutky a pracovní centra aktivit.
V přízemí se nachází třída pro nejmladší děti, tělocvična a šatny. V prvním patře jsou rozmístěny tři třídy, sborovna, knihovna a šatna.
V letošním školním roce je naplánována rekonstrukce elektroinstalace prvního poschodí, z tohoto důvodu není možná spolupráce s externími lektory zájmových kroužků v míře, kterou jsme nabízeli v předchozích letech.
Součástí MŠ je prostorná zahrada zaměřená na environmentální vzdělávání dětí. Přírodní prvky a stanoviště byly vytvořeny v rámci EVVO projektu ,,Učíme se v přírodě při MŠ Volgogradská 4“.
Na zahradě se nachází: hobití domeček, škola stopy zvěře u vody a škola stopy zvěře v lese, školní tabule, hmatový chodník, balanční kameny, lanový most, broukoviště, hmyzí hotel, mlhoviště, ježkoviště, zahrádka s expozicí aromatických léčivých rostlin a bylin, vřesoviště, okrasná jabloň, motýlí loučka, kompostér a jahodovník. Na zahradě se nachází také prolézačka, skluzavka a pískoviště pro každou třídu.
Ve školce si s kamarády vzájemně nasloucháme a radíme se jak na to, aby u nás bylo stále příjemně a veselo. Během školního roku poskytneme prostor pro alternativnost, v jejímž rámci nabídneme dětem podněty a poznatky hned z několika programů:
Cestu do naší školky si děti mohou zpříjemnit zábavnými skákacími prvky na chodníku podél plotu MŠ, děti cvičí v tělocvičně, máme vlastní školní jídelnu a evvo školní zahradu 🙂
Nabízíme:
Mateřská škola je z preventivních a bezpečnostních důvodů celodenně uzamčena.
Otevírá se pouze po zazvonění na zvonek konkrétní třídy nebo jak je uvedeno na vstupních dveřích.
Časy příchodů, odchodů a vyzvedávání dětí:
Prosíme o dodržování příchodů do školky v uvedených časech.
Pozdními příchody je narušován denní program dětí a také ostatních zaměstnanců školy.
Tanečky – kroužek probíhá od 10/2023 – 05 /2024
– každý čtvrtek od 15.25 do 16.10 hodin
Charakteristika kroužku:
Tělovýchovná činnost je zaměřena rozvoj pohybových dovedností dětí, zlepšení lokomoce, koordinace a rytmického cítění. Tanec je nedílnou součástí pohybu a dětské radosti.
Je spouštěčem dobré nálady, přispívá k uvolnění a odbourává stres a napětí.
Závěrečné vystoupení pro rodiče v DD Akord bude v květnu 2024.
„Nejkrásnější věc, kterou můžeme objevit, je záhada…“
Albert Einstein
ŠVP s názvem „DALEKOHLEDEM DO CELÉHO SVĚTA“ je zpracován na základě těchto požadavků:
Na jeho tvorbě se podílely kolektivy pedagogických pracovnic MŠ příspěvkové organizace a v rámci úprav nadcházejících legislativních změn RVP PV bude ŠVP průběžně aktualizován.
Vzdělávání dětí je rozděleno do čtyř integrovaných bloků podle ročních období. Aktivizačním prostředkem učení se v souvislostech je metoda questing, tzv. hledaček. Vybízí děti na cestu za dobrodružstvím, k poznávání kultur a historie nejen naší země. Směřuje za krásou a tajemstvím přírody do míst známých i neznámých. Formou námořnických výprav jsou děti motivovány k poznávání a objevování věcí, které jsou součástí našeho života ve všech jeho formách a souvislostech.
Integrované bloky jsou sestaveny ve smysluplný celek na základě vzájemně
se prolínajících vzdělávacích oblastí a ročních období. Rozpracování, časový plán
a konkrétní podoba je individuální záležitostí jednotlivých tříd.
Názvy námořnických výprav:
Do těchto celků je pak uspořádáno pět vzdělávacích oblastí:
Jsme aktivní, podílíme se na řadě projektů, mezi které patří například Celé Česko čte dětem, Čistá školka, Přírodní zahrada a plno dalších. Přečtěte si více o těchto a dalších projektech
Záměrem zařazování netradičních dnů a týdnů do výuky je vybudovat v dětech úctu ke každému dni, ke každé chvilce života, ke každé věci, za níž je ukryta práce i úsilí ostatních lidí a společně ji oslavit
Preventivní program, který je součástí výchovy vzdělávání po celou dobu docházky a seznamuje děti se společenskými problémy, odhaluje rizika nežádoucích projevů jednání a chování
Environmentální výchova učí děti chápat přírodní zákonitosti, vnímat svět kolem sebe, vede děti k šetrnému využívání přírodních zdrojů a k řešení problémů, týkajících se životního prostředí
I. PODZIMNÍ PLAVBA NA VÝCHOD
II. ZIMNÍ PLAVBA NA SEVER
III. JARNÍ PLAVBA NA ZÁPAD
IV. LETNÍ PLAVBA NA JIH